Nieuw TMS helpt Easy Road aan winst
Wat heb je nodig als transportbedrijf om zwarte cijfers te kunnen schrijven? Daarover boog Thomas Hilbrands zich het hoofd, toen hij twee jaar terug werd gevraagd als directeur van Easy Road Transport, specialist in wegvervoer richting het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf was een paar jaar oud en opgericht om kansen te grijpen die door de brexit zouden ontstaan. Het pakte in eerste instantie anders uit. Maar Hilbrands wist wat hem te doen stond.
Lees het hele interview met Thomas Hilbrands op logistiek.nl
“Toen we merkten dat we met Easy Road de juiste weg hadden ingeslagen, werd het ook tijd voor een nieuw TMS.”
Maar Hilbrands wilde meer. “Omdat er geen duidelijke doelgroep is voor ons om ons op te richten, hebben we ingezet op marketing; want laat dat nu net mijn achtergrond zijn.” Vervolgens deed het opzetten van een eigen website en de inzet van een extern marketingbureau wonderen. “Daarmee hebben we onze eigen markt gecreëerd. Onze naamsbekendheid groeit en we genereren leads met een checklist op de website.”