Komt niet van de grond
Er wordt al jaren gesproken over de kansen van orders verzamelen met smart glasses, maar het is tot op heden niet echt van de grond gekomen. De Looze: “In de praktijk wordt het inderdaad nog niet massaal in gezet, maar ik zie in vergelijking met een aantal jaar geleden dat de techniek wel veel beter geworden is. Het systeem dat wij gebruikt hebben is qua draagcomfort een stuk beter geworden. Plus deze test was positief. Dus ik zie er wel ontwikkeling en toegevoegde waarde in.”
Ook Heemskerk van Augmex ziet dat. “Smart glasses worden steeds meer toegepast, niet alleen meer bij de early adopters. Zo bestaat ons klantenbestand vandaag de dag uit de grotere internationale bedrijven, maar ook uit diverse Nederlandse MKB bedrijven die op zoek waren naar een geschikte flexibele oplossing voor hun problemen. We doen implementaties bij bedrijven met 100+ orderpickers, maar ook bij bedrijven met drie orderpickers. Waar we in 2020 vooral nog interesse en enthousiasme zagen, zijn we nu 1,5 jaar volop wereldwijd aan het implementeren. We staan naar mijn idee nog maar aan het begin van de mogelijkheden van dit apparaat binnen bedrijfsprocessen.”
Financiën
Niet alleen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt worden bij de pilot betrokken. Ook de financiële mensen zijn uitgenodigd voor een proefsessie. Van Zeijl: “De benodigde kosten gaan immers voor de baat uit. En natuurlijk onze jobcoaches en consulenten, om te ervaren wat dit systeem voor een mogelijke kandidaat kan betekenen. Zodat zij beter kunnen inschatten of dit iets is voor een kandidaat-werknemer.”