Ewals Cargo Care begint met een eerste proef van een aangepaste versie van een Super Eco Combi (SEC). De SEC is de langere versie van inmiddels bekende LZV. De lading van één Super Eco Combi komt overeen met twee reguliere combinaties van 16,5 meter. In Zweden is voor 500 km snelweg al wel groen licht voor de SEC met een maximale lengte van 34,5 meter.
Wederom verliest een groot Nederlands familiebedrijf in de logistieke dienstverlening zijn zelfstandigheid. Vanaf komend jaar is Bakker Logistiek onderdeel van de Stef Group uit Frankrijk. In Nederland beschikt Stef al over vier eigen vestigingen. In het verleden nam de logistiek dienstverlener Speksnijder in Bodegraven over, daarna Vers-Express in Eindhoven en Netko in Raalte.
De Container Exchange Route op de Maasvlakte. De gesloten route van zeventien kilometer van diverse containerterminals naar depots, dc’s en douanefaciliteiten had al veel eerder in gebruik genomen moeten worden. Het traject is veilig, maar van onbemand vervoer, zoals ooit bedacht, is voorlopig geen sprake. Dat is toch te complex en zou tot nog meer vertraging leiden.
DSV neemt de distributie van medische voedingsproducten van Nutricia over van GXO Logistics. Daarmee zijn deze artikelen, zoals dieetvoeding, na twee jaar afwezigheid weer terug bij DSV, die eerder al bijna tien jaar de logistiek van dit assortiment deed. De producten waarvoor DSV de distributie nu weer verzorgt, zijn afkomstig uit de fabriek van Nutricia in Zoetermeer.