23% sneller groeien met bezorgopties

Je sluit de bezorgopties eenvoudig en gratis aan op je webwinkel met de plug-ins of API’s van PostNL.

Bezorgopties aanbieden in je checkout heeft direct een positieve invloed op je omzet, klanttevredenheid en de kans dat PostNL je pakket in 1 poging kan bezorgen. Daar hebben we uitgebreid onderzoek naar gedaan. In 2020 zagen webwinkels met bezorgopties hun pakketvolumes met 23% meer groeien dan webwinkels zonder bezorgopties (bron: analyse PostNL 2020). Klik op de afbeeldingen hiernaast voor meer interessante cijfers per bezorgoptie.

Ook sneller groeien? Je sluit de bezorgopties eenvoudig en gratis aan op je webwinkel met plug-ins of API’s van PostNL.  

4 procent minder annuleringen in de checkout

Met de bezorgoptie ophalen bij een PostNL-punt geef je je klanten de mogelijkheid om hun pakketten zelf op te halen. Met ruim 3500 afhaalpunten in heel Nederland en 800 punten in België zit er altijd een PostNL-punt in de buurt! 

Kiest je klant voor bezorging in een pakketautomaat? Dat is nóg makkelijker. Want met de pakketautomaat kunnen je klanten 7 dagen per week, 24 uur per dag hun pakketten versturen en ontvangen. Zonder tussenkomst van anderen! 

 PostNL ophaalpunt

Avondbezorging: 6 procent minder annuleringen in de checkout

Met avondbezorging kunnen je klanten ervoor kiezen om hun pakket 's avonds te ontvangen in plaats van overdag. En dat is behoorlijk handig wanneer je overdag buitenshuis aan het werk bent. Je biedt je klanten dus meer gemak en dat zie je terug in je conversie: webwinkels die avondbezorging aanbieden, zien tot 6% minder annuleringen in de checkout.2 Dat tikt aan!

26 procent meer bestellingen op zaterdag met zondagbezorging 
Wist je dat 61% van de consumenten hun pakket graag op zondag ontvangt? Met zondagbezorging kan dat! Voeg deze optie toe aan je webwinkel en speel handig in op de wens van online kopers: een snellere bezorging na bestelling op zaterdag. Waarom dat uitmaakt? Uit onderzoek blijkt dat 26% van de consumenten met deze bezorgoptie ook op zaterdag gaat bestellen.2

2 Bron: GFK conjunct meting, Thuiswinkel Markt Monitor, PostNL analyse

64 procent meer en vaker bestellen met keuze in bezorgdag
Hoe fijn is het als je klanten zelf kunnen bepalen wanneer hun bestelling wordt bezorgd? Met de bezorgoptie keuze in bezorgdag geef jij je klanten deze mogelijkheid. En dat zorgt voor hogere conversie en herhaalaankopen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 64% van de consumenten meer en vaker bij een webwinkel bestelt als ze zelf de bezorgdag kunnen kiezen.

 Avond, op zondag of zelf kiezen

Duurzame bezorgopties

Twee op de drie consumenten vinden duurzame bezorging belangrijk. Laat daarom zien welke duurzame bezorgopties er zijn! Met de nieuwe API-koppeling van PostNL toon je in de checkout van je webshop of we een pakket duurzaam bezorgen. Zo kunnen je klanten bewust kiezen voor groene bezorging.
Benieuwd naar de duurzame logistieke oplossingen PostNL? Download gratis ons online magazine Meer groene oplossingen.

 Duurzame bezorgopties

Internationale bezorgopties

Consumenten van nu bestellen met hetzelfde gemak bij een webshop aan de andere kant van de wereld. In 2025 verwachten we zelfs dat een kwart van alle online bestellingen van over de grens komt! Wil jij die groei meepakken? Geef dan ook je buitenlandse klanten de keuze uit meerdere bezorgopties.  

 Begin direct met grenzeloos groeien 

 PostNL Internationale bezorgopties