Avondbezorging: 6 procent minder annuleringen in de checkout
Met avondbezorging kunnen je klanten ervoor kiezen om hun pakket 's avonds te ontvangen in plaats van overdag. En dat is behoorlijk handig wanneer je overdag buitenshuis aan het werk bent. Je biedt je klanten dus meer gemak en dat zie je terug in je conversie: webwinkels die avondbezorging aanbieden, zien tot 6% minder annuleringen in de checkout.2 Dat tikt aan!
26 procent meer bestellingen op zaterdag met zondagbezorging
Wist je dat 61% van de consumenten hun pakket graag op zondag ontvangt? Met zondagbezorging kan dat! Voeg deze optie toe aan je webwinkel en speel handig in op de wens van online kopers: een snellere bezorging na bestelling op zaterdag. Waarom dat uitmaakt? Uit onderzoek blijkt dat 26% van de consumenten met deze bezorgoptie ook op zaterdag gaat bestellen.2
2 Bron: GFK conjunct meting, Thuiswinkel Markt Monitor, PostNL analyse
64 procent meer en vaker bestellen met keuze in bezorgdag
Hoe fijn is het als je klanten zelf kunnen bepalen wanneer hun bestelling wordt bezorgd? Met de bezorgoptie keuze in bezorgdag geef jij je klanten deze mogelijkheid. En dat zorgt voor hogere conversie en herhaalaankopen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 64% van de consumenten meer en vaker bij een webwinkel bestelt als ze zelf de bezorgdag kunnen kiezen.