Vanaf komend jaar beschikt Deventer over een eigen containerterminal. De terminal, met een oppervlakte van 7.500 vierkante meter heeft een kadelengte van 160 meter. De totale capaciteit van de terminal bedraagt 30.000 TEU. Er zullen wekelijks twee tot vier afvaarten plaatsvinden tussen de terminal in Deventer en de haven van Rotterdam.
Het aantal nieuwe vrachtwagens dat in de eerste helft van dit jaar op kenteken werd gezet is met 20 procent gestegen. Dat komt door het snel inlopen van leveringsachterstanden vanwege onderdelentekorten een jaar geleden. Truckfabrikanten moesten vorig jaar zelfs te maken met een tijdelijke orderstop invoeren. Inmiddels is de druk van de ketel
Shell komt met een nieuw Hydrogen ‘pay-per-use’ platform. Vanaf dit najaar kunnen transportbedrijven in Duitsland, tegen een maandelijks bedrag, een Mercedes-Benz Atego waterstoftruck te lenen. Doel is om klanten van Shell inzicht te geven in de operationele aspecten van deze brandstof. DHL heeft al een order geplaatst voor twee waterstoftrucks.
Scania bouwde een speciale, elektrische terreintrekker, waarmee Getec op het imposante bedrijfsterrein in Emmen bulktransporten gaat uitvoeren voor een grote klant. De auto kan zonder tussentijds opladen twee dagen aan het werk blijven, met een beperkt aantal batterijpakketten. Dankzij deze maatwerkoplossing vallen de transportkosten lager uit.