Klanten zelf laten kiezen
Meer bezorgopties leiden tot meer bestellingen en meer tevreden en loyale klanten. Welke webwinkel wil dat nu niet? Als je je klanten zelf laat kiezen waar en wanneer ze hun bestelling ontvangen, dan heeft dat een positief effect op de conversie. Bij de webshop van Kookwinkel Oldenhof hebben ze dit letterlijk zien gebeuren, zo vertelt Emy Dirks. Zij is de Marketing Manager van deze bekende kookwinkel. “Kookwinkel Oldenhof is een familiebedrijf. We bestaan sinds 1821. We hebben fysieke kookwinkels in Zwolle, Amersfoort en Hilversum. En we hebben dus ook meer dan 15 jaar de webwinkel kookwinkel.nl.”
Luisteren naar de behoefte
Emy houdt zich namens de kookwinkel ook bezig met de vragen van klanten en de klanttevredenheid: “We hebben gekozen voor PostNL als logistieke partner, omdat het gewoon een betrouwbare partij is. En wat wij heel fijn vinden, is dat ze echt met ons meedenken naar de behoefte die wij hebben en die onze klant heeft. Dus toen wij de vraag van een klant kregen waarom we ’s avonds niet bezorgden, zijn we direct met PostNL om tafel gegaan. Toen bleken we deze bezorgoptie ook gewoon aan te kunnen bieden.”