Samen verder werken aan optimalisatie en naamsbekendheid
In de serie LogiMatch – hoe gaan verladers en logistiek dienstverleners met elkaar om? – dit keer het verhaal van twee bedrijven die allebei volop in verandering zijn, namelijk isolatiespecialist Isopartner en Van den Heuvel Logistiek.
“Ook intern waren er de nodige veranderingen. Ik vond het belangrijk om de lijntjes zo kort mogelijk te houden.”
Direct vertellen waar je tegenaan loopt – niet achteraf
Elkaar weten te vinden. Dat is uiteindelijk het belangrijkste aspect van een goede samenwerking, benadrukken Arjan van der Heijden van Van den Heuvel Logistiek en bedrijfsleider Ron van Avezaath van Isopartner. Van Avezaath. “Eerlijk vertellen waar je tegen aanloopt. En dat – heel belangrijk – ook direct doen en niet achteraf. Want de klant wacht niet. Die staat bij een project en wil zo snel mogelijk aan de slag. Dan kun je niet aankomen met een lege truck. Je moet alles melden. Zaken die goed gaan, maar vooral ook dingen die niet goed gaan.”
Van der Heijden: “We willen vooral laten zien dat we trots zijn op deze klant en deze samenwerking. Voor het vertrouwen dat ze ons gegeven hebben. En op de stappen die we samen in een relatief korte periode hebben gezet. Dat vind ik echt bijzonder en zeker niet vanzelfsprekend.”
Arjen van den Heuvel
Ron van Avezaath
Vanaf het begin goed gevoel krijgen na fusie en overname
Na de overname van Beentjes Transport uit Heerhugowaard door Van den Heuvel Logistiek kreeg Isopartner plotseling te maken met andere gezichten, andere systemen en een andere manier van werken. Ondertussen zat de verlader ook zelf nog middenin een grote fusie tussen concurrenten. “Elk met hun eigen specialisatie en type klanten. Nu hebben we de handen ineengeslagen om zo verder te kunnen groeien. Dat gaat goed. We vullen elkaar perfect aan”, vertelt Van Avezaath.
De overname van Beentjes Transport paste volgens Van den Heuvel Logistiek in de strategie om verder te groeien op het gebied van fijnmazige distributie, warehousing en crossdocking van goederen. “Het goede vasthouden en waar mogelijk zaken verbeteren; dat was het uitgangspunt en dat hebben we ook vooral benadrukt tijdens de eerste gesprekken. Wij vonden het bovendien belangrijk om Isopartner - veruit de grootste klant van Beentjes - vooraf te informeren over de overname. En om alvast persoonlijk kennis te maken en een gevoel te krijgen bij elkaar.”
Twee namen op de trailers om meer naambekendheid te krijgen
Sinds een aantal maanden rijden er twee trailers van Van den Heuvel rond met de naam van Isopartner erop. Van Avezaath: “We kregen de uitnodiging voor de onthulling van de vrachtwagen. Dat was toch wel bijzonder. We zijn ontstaan uit een fusie van meerdere bedrijven. De naam Isopartner is in de regio nog niet zo bekend. Op deze manier kunnen we werken aan onze bekendheid en laten zien dat we samenwerken met Van den Heuvel. Het is een mooie win-win.”
Van den Heuvel: “Het is voor ons ook een gebaar om Isopartner in het zonnetje te zetten. Op deze manier dragen we bij aan het vergroten van hun naamsbekendheid door dagelijks rond te rijden met deze trailers. En het helpt ons ook om op een andere manier zichtbaar te zijn. Samen gaan we voor meer naamsbekendheid, sales en distributie.”