Update – e-Fulfilment

Pieter Pot

Pieter Pot heeft geld nodig

Net als kort voor de zomer probeert de verpakkingsvrije foodretailer Pieter Pot opnieuw geld op te halen in een extra investeringsronde. Klanten kunnen het geldbedrag opnieuw op hun account zetten en daarmee boodschappen doen. Investeerders krijgen het aanbod om hun investering om te zetten in aandelen. Geld is nodig om het assortiment uit te breiden.

Lees meer

Boxo

Abonnement op verpakking

Een startup bedrijf onder de naam Boxo levert voor een vast bedrag per maand herbruikbare verzendzakken voor webwinkels. Doel is om de groeiende berg kartonafval te verkleinen en ergernis daarover bij consumenten weg te nemen. Met name modewebshops met een duurzame missie zijn een interessante afnemersdoelgroep.

Lees meer

DHL

DHL investeert volop door

DHL eCommerce, zoals DHL Parcel tegenwoordig heet, gaat de komende tijd meer dan 100 miljoen euro in Nederland investeren. Zo komen er naast een groot, nieuw sorteerhub in Zwolle maar liefst 500 elektrische bestelbussen. Het investeringsprogramma past in de plannen om Nederland te voorzien van 27 nieuwe hubs. Nummer twaalf is onlangs geopend in Emmen.

Lees meer

H&M papieren verpakking

Retouren H&M niet langer gratis

Modeketen H&M is begonnen om retourkosten te innen. De retailer stuurt geen voorgedrukt retourlabels meer mee, klanten moeten nu een retourzending aanmelden en daar 0,99 euro voor aftikken. Andere webwinkels zoals Wehkamp gingen H&M al voor. Aangekochte producten terug laten sturen via de winkel kan nog wel zonder aanvullende kosten.

Lees meer