Bpost

Combinatie Staci en Bpost moet zorgen voor een completere multichannel-oplossing

Staci, een internationale b2b-logistieke speler, heeft met de overname door Bpostgroup een belangrijke stap gezet om zijn positie in zowel Europa als wereldwijd te versterken. De overname biedt volgens Thomas Mortier nieuwe groeikansen, met name in de b2c-logistiek.

Afbeelding
Thomas Mortier

"We zochten een langetermijnpartner," zegt Thomas Mortier, ceo van Staci en nu directielid van Bpostgroup. "Onze kracht ligt in b2b-distributie, maar de markt vraagt om multichannel-oplossingen. Samen met Bpost kunnen we nu zowel kleine als grote pakketten leveren."

Staci, actief in tien landen, voerde tijdens de zoektocht naar een overnamepartner selectief gesprekken. “We zochten een partner die onze groeiambities kon ondersteunen,” aldus Mortier. De onderhandelingen met andere partijen stopten snel toen de gesprekken met Bpost serieuzer werden.

De overname heeft positieve gevolgen voor Active Ants en Radial, twee bedrijven van Bpostgroup. Mortier benadrukt dat er geen herstructureringen komen, maar dat juist de combinatie van expertises van Staci (b2b) en Radial/Active Ants (b2c) de bedrijven flexibeler maakt. "We willen profiteren van elkaars expertise."

In Nederland blijven de huidige locaties behouden, met mogelijk een nieuwe locatie in 2026. “We willen eerder uitbreiden dan fuseren,” zegt Mortier.

De integratie van Staci in Bpostgroup ligt op schema en is naar verwachting binnen een jaar voor 95 procent afgerond. Mortier ziet de overname als een kans om de internationale positie van Staci te versterken, met focus op klantgerichte service en behoud van de ondernemersmentaliteit.

Lees het volledige en exclusieve interview met Thomas Mortier op www.logistiek.nl